Oslo i mitt hjärta......

Tänk att dryga året kan gå så snabbt!
Förra sommaren tog jag steget att prova på utmaningen att jobba i vårt kära grannland. 
Jobbet var en utmaning i sig men att få uppleva att bo i Oslo varannan vecka har gett mig kära minnen.
Jag har hunnit med åtaliga stadrundturer, oftast längst Akerelva, via Grunelykka med avslutning på Aker brygge. Många olika stadsdelar med människor från olika kulturer har jag passerat och ibland stannat till i för att ta del av deras goda kök. Restaurangbesöken är många, långa och goda. Så pass många att mina norska kollegor ofta frågar mig: var ska jag gå ut og spise ikveld syns du? :)
Här följer en lista på Oslofavoriter som jag varmt rekommenderar: 

Curry&Ketchup- Indisk mat i trång, doftande indisk kvarterslokal uppe på Majorstuen.. Billigt
Eataly- Romantisk Italiensk krog med toppläge på Aker Brygge. Boka bord!... AkerBryggepriser-dyrt
Nam Fah- Thaimat och mitt stamkrog under året. Allt på menyn är gott-speciellt Pad Thaien...Medelpris
Posthallen- Underbar miljö i gamla posthallen. Internationellt rätter. Stort bra vinutbud, bra bar...Dyrt
Punjab Tandori- Billig indisk mat mitt i folkmyllret på Grönland. Omskriven i pressen...Billigt
Olivia- Italiensk mitt på Aker Brygge under varma filar omgärdad av Olovträd såklart :). Mysigt!.. Medelpris
Champagnerian- Tapasrätter i barmiljö. Hög stämmning o uppklätt. Cava till lågpris!....Billigt

Kos dere! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0