Doktor x 2

Fredag igen men idag hemma för att klara av lite sjuka barn och lite sjuka ryggar.
Hugo har dragit på sig en rethosta under många veckors tid. Nattsömnen blir störd och oftast vaknar han i en stor pöl av kiss. Han har även klagat på "ont i hjärtat" vilket får en mamma att bli extra orolig så imorse var det dax att träffa läkarn.

Hugo var en praktpatient, drog glatt upp tröja för lung/hjärtlyssning och svarade bra på alla frågor. Även jag fick lyssna på lungorna och därinne pep det vid varje inandning. Lät inte bra i mina öron... Doktorn tyckte detsamma och skickade in oss till en sköterska för lite kurering av Brickanyl och en slurk kortison. Efter dryga halvtimmen var pipet borta och vi löste ut en inhaltor på apoteket. Nu blir det djupa andetag i burk 3 ggr/dag och sen en utredning av ev barnastma som väntar....

Ingen oro från Hugos sida utan mer en rolig utflykt med en trevlig läkare, vackra färglada fiskar i väntrummet och Mc Donalds som belöning.

Efter detta besök passade även jag på att "rätta" till lite kotor hos läkare nr 2. Nämligen Kiropraktorn, Gregers Ahlefeldt i Nacka Strand. Han kan jag varmt rekommendera för onda ryggar och stela nackar!!

Trevlig Helg på er alla!
Jannica






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0