En obokad helg

Halli hallå!

Så var det fredag igen. Herre min skapare vad veckorna bara springer iväg!

Måndag- Tjejmiddag hemma med kantarellpaj, lite rött och många skratt. Blandad med viss jultidningsförsäljning;)
Tisdag- Föräldramöte på Hugos skola. Start av IDOL med popcorn, cola och choklad. Mys! ;)
Onsdag- IKEA inköp av stereobänk, nu ska det bli lite ordning på dvd:er o cd-skivor. Föräldramöte på Max skola och sen hem till IDOL igen.....
Torsdag- Fest med AF/KL på Cafe Opera. Se här vad kul vi hade;)
Fredag-Klippning och sen...????OBOKAD...Är det verkligen möjligt???

Jag som brukar ha i princip varenda timma uppbokad på helgerna ser ut att vara totalt...LEDIG...OBOKAD..kan det verkligen stämma?

Oj vad mycket jag kan göra som jag har funderat på över ett år. Att bara ha en blank helg, då skulle jag kunna:
Baka och frysa in, städa ur sommargarderoben, städa över lag, lite mer än bara allmän dammsugning, det vore nog bra...Och så kan jag ringa alla mina vänner som tror att jag totalt har övergett, glömt bort dem. Så är det inte! (Bäst att leta fram numrerna nu och hoppas på att de inte har hunnit byta)
Sen så efter det skulle jag kunna ta hand om mig själv lite, fotvård, naglar, träna, hårinpackning, scrubb och  ligga på nya spikmattan. Ja det ska jag oxå! Absolut.
Plus att jag har massor av nyinköpta dvd:er som bara ligger och väntar på att underhålla mig. Huvudet på kudden, skålen fylld med choklad och lite värmeljus låter som en skön kväll framför en romatiskt drama....
Sen så ville mamma hälsa på och någon behövde bärhjälp och en tredje ville promenera plus att det verkar vara en rätt så trevlig fest på lördag kväll.....

Jo så att emellan ovan nämda saker att sysselsätta sig med är jag väl i princip obokad??

Trevlig helg till er alla!
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0